torsdag 12 november 2009

Triss i stjärnor

Det här tyget från Mjuka tyger väntade jag länge på att få. Sen låg det länge i hyllan i väntan på att bli sytt. Men nu har det blivit hela tre plagg gjorda på en gång. Det är ju lika bra att passa på medan man har maskinerna trädda i rätt färg, eller hur?

Den stora tunikan är förstås till mig själv. Den lilla tunikan under den är till dottern och tröjan längst ner är till sonen. Vi är så fina tillsammans =)

Stjärntyget är interlock och bandkanterna (som förstås är gjorda med min älsklingspryl just nu - bandkantaren) är också interlock, fast från JNY.

2 kommentarer:

Botilda sa...

Å, jag förstår vad du menar med bandkantaren. Snyggt och inspirerande! Jag hoppas att jag får till lite vakentid att testa min nu ikväll.

Aleisa Ribalta sa...

åh, vad mycket fint, nu har gått genom hela bloggen, för här hade jag aldrig varit, så fina kläder, söta ungar, och.... kantbander, hur skaffa man sig en sånt? jag har inte såna maskiner, utan en vanlig bernina, och en brother överlock, kanske går det inte, men de så fina dina är! kommer garna mera gånger at hälsa på, ha det bra!