söndag 1 november 2009

Dagens tygköp hos Jofotex

Och jag som bara skulle hämta symaskinen jag haft på lagning ...

Var på Jofotex i dag och kunde förstås inte låta bli tågtyget. Det blev det gula och det blå. Gillade inte det bruna alls. Det gula är outstanding.

Därutöver fick lila ekologisk jersey och lila ugglor (passade super ihop) följa med hem. Liksom en snygg röd-vit randig bomull/lycra. Till dottern två Hello Kitty-tyg - ett i fleece (ja, det ska bli en kjol till) och ett i canvas. Underst i högen ett randigt velourtyg som matchar prickar och stjärnor jag har hemma sedan tidigare. Ovanpå det en bomull/lycra som ska bli tunika till mig själv.

Och jo, jag fick visst med mig den servade symaskinen också ...

2 kommentarer:

Benglan sa...

Du är galen :)

Vindling sa...

En sån härlig tygtrave!