fredag 27 november 2009

En påse karameller från Bibbi

En stor kasse med färglatt godis i form av trådar köpte jag hos Bibbi i Nävekvarn senast ... Med bandkantaren följde erfarenheten att använda samma färg på tråd som på kantbandet ... i alla tre maskiner. Och därför måste jag ha alla möjliga färger på tråd ;) Det blev inte billigt. Kanske borde satsat på genomskinlig tråd i stället? Då skulle man ju sluppit trä om maskiner hela tiden också. Någon som testat transparent tråd i overlock/coverpro?

2 kommentarer:

Syserine sa...

Jag syr nu enbart med Gütermans overlocktråd, kallas semitransparent, genomskinlig är den inte, men jamfört med vanlig overlocktråd tunnare och går med in i tyget. Jag har sytt mängder av ljusa tyger med den beige. Men har också brunt, rödt och nu senast en mellanblå som jag använder till allt lila/petrol. Dyr, 65 kr per kone, 2000 m, men det räcker jo faktisk rätt länge för mig. Har inge coverpro, men Gekko provade min tråd lite snabbt när vi sydde tillsammans i höstas och det krävs nya justeringar om man byter tråd.

Gekko sa...

Precis som Syserine säger så lyckades jag inte riktigt med den på CP, sen lade vi inte jättemycket tid på den heller. Det ser jättesnyggt ut på Syserines kläder när hon kör det i overlocken!!

Härlig bild på sköna färger förresten!