söndag 15 november 2009

Nattugglor


Nattkläder till halva familjen: ett nattlinne till mig och ett till dottern. Båda i det "gamla" uggletyget i 100 procent bomull. Tjockt och skönt nu när det börjar bli lite kallare inomhus. Bandkanterna är JNYs röda interlock. Jag är så glad att jag hade kantbandaren till det här eftersom det var sådana problem att sy i det här tyget förra gången jag gjorde det. Det blev ju en massa hål där nålarna gick in i tyget i fållen och det var inte snyggt. Nu blev det helt plötsligt jättebra!
Till mitt eget nattlinne har jag valt muddar i ärmsluten eftersom jag tycker det är så mysigt med mudd på nattlinne. Fast det är snyggare med kantband ... Muddväven kommer från Jofotex.

Jag har sytt en pyamaströja till sonen i samma tyg, men hans outfit är inte riktigt klar än eftersom jag inte sytt pyamasbrallorna. Inget svårt, jag har bara inte kunnat bestämma färg - rött eller vitt. Men det lutar nog åt rött. Kommer i en blogg nära dig inom kort ;)


Brukar inte ha live-foton i bloggen, men lilla tjejen blev så söt i sitt nattlinne att jag bara måste visa den här bilden.

2 kommentarer:

Benglan sa...

Jag tycker att ugglorna är fantastiskt fina som nattkläder!

Ett Tu Tre sa...

Vilka härliga nattlinnen - det röda uggletyget är ett av mina retrofavoriter. Och jag tycker det är snyggt med mudd i ärmsluten även om det ger lite pyjamaskänsla, men i det här fallet blir det helt rätt det med.