lördag 7 november 2009

Fyra par rutiga tights

Min man undrade om jag skulle börja spela golf eftersom jag sytt fyra rutiga tights (till mig själv). Det ska jag inte. Jag har redan tidskrävande intressen ;)

Jag råkar bara gilla mönstrade brallor, och just nu blev det rutigt. Och varför inte sy flera par när man ändå är i gång liksom? Mönstret kommer från någon gammal Allt om Handarbete-tidning, men är som vanligt ändrat för att passa mig i formen.

Tygerna kommer från MG-tyger allihop tror jag. De två översta inköpta på syfestivalen i höstas. De är lite tunnare lycrablandningar. De två understa är förmodlingen en acrylblandning och det tyget är supermjukt.

9 kommentarer:

Vindling sa...

Coola!

Benglan sa...

Snygga!
Blir mer och mer sugen på att sy ngt till mig själv när jag ser dem!

JuMel sa...

Häftiga!

rino sa...

män ska man inte lyssna på när det gäller kläder. coola tycker jag!
funkar dom bra eller blir det snabbt knän?

Ellilo sa...

De funkar bra. Jag brukar välja tyger med lycra i till tights för att undvika knän. Det är ju inte så snyggt ...

Ett Tu Tre sa...

Wow, vilka tuffa - var hittar du så häftiga tyger som passar att sy tights av till dig själv? (Jag blev lite sugen att göra till mig själv ... :)

Ellilo sa...

Jag har för mig att jag köpt allihop på MG-tyger. Det gäller bara att tänka tights när du tittar på tyger så ser du dem med helt andra ögon :)

Fangoria sa...

Åh vilka läckra!

GOBLIgobli sa...

Gud så snygga!! Jag vill också ha mönstarde tights!.