tisdag 3 november 2009

Första tröjan i tågtyget

Äntligen har jag sytt i det fina tågtyget från Jofotex som jag köpte i söndags. Här en tröja till sonen, 7. Han har själv hjälpt till att sy den! Hela bandkanten nedtill fick han sy på (han gasade och jag styrde Coverpron). Gissa om han var stolt ...

Det vita kantbandet är påsytt med min favoritpryl just nu: bandkantaren. Jag upphör inte att förvånas över att resultatet faktiskt blir så bra! Det vita tyget är en alldeles lagom tjock interlock från JNY.

Funderade länge på om jag inte skulle ha röda kantband, men hittade inte riktigt rätt nyans. Det röda i tågtyget drar mer åt orange och jag hade inget hemma som passade. Så här i efterhand är jag glad att jag valde det vita i stället eftersom jag tycker det ser väldigt fräscht ut till det rätt så mörka tyget.

4 kommentarer:

Fangoria sa...

Jättefin tröja! Vitt blev väldigt bra!

Vindling sa...

Jättesnyggt!

Anna-Snoddas sa...

Jättefin! Håller md om att det blev fräscht med vitt till! :)

Erica sa...

Snygg! Längtar efter mia tåg som ligger på posten.. ska hämta de i efm!!