torsdag 15 november 2007

Och så en till...


Nog för att Elli gillar myströjor, men behöver han fler? Jodå *ler*. Har sytt en till i Hilcos underbara velour (från Neanobelle), denna gång brun. Mudden minns jag inte var jag köpt, men det randiga tyget i dino-applikationen (en stegosaurus) kommer från E-slöjd. Den är fastsydd med smal zick-zack, sedan jag först sprejat den med textillim. Förutom fållarna sydde jag även dekorationssömmar på ärmisättningar och halsringning med Coverpron denna gång. Använde trippelsömmen från baksidan. Fick dock sprätta lite och kämpade hårt emot att lägga tröjan åt sidan i högen av ufon (unfinished objects).

4 kommentarer:

Gekko sa...

Vad mycket fina alster du har här! Välkommen till bloggvärlden! Hit kommer jag att återkomma:-)
Tröjan ser underbar ut!

rino sa...

har just hittat din sida, du syr fina saker. Gillar tröjan!
Vad använder du för raglanmönster? Svårt att hitta bra tycker jag.

Ellilo sa...

Tack. Mönstret till den här raglantröjan kommer från "Sy barnkläder av mjuka tyger" av Åsa Lennartsson. Ett jättebra mönster. Boken är gammal, men finns kanske på biblioteket.

Anonym sa...

kyrie 8
off white t shirt
ggdb
yeezy
giannis shoes
off white t shirt
bape outlet
chrome hearts outlet
yeezy
hermes birkin