torsdag 15 november 2007

Raglantröja i trikå


För ett par veckor sedan sydde jag denna tröja till Lo. Tyget är enbart återvunna t-shirtar (både vuxen och barn). Mudden är ny. Mönster är detsamma som till tigertröjan i velour, fast ett par storlekar mindre för att passa en 3-åring. Så kul att kunna återanvända "gamla" saker. T-shirtarna var inte särskilt slitna, det var mest att jag tröttnat på dem och att de inte passade. Gamla hyllvärmare blir nya hyllvärmare... Hjärtat på framsidan är fastsytt med raksöm för att kanten runtom ska bli lite "rå" efter tvätt. Jag fäste applikationen med spraylim (som jag brukar använda när jag syr på brodérmaskinen) för att den skulle ligga kvar när jag sydde fast den. Är för lat för att stryka fast Vliesofix. Man måste göra det enkelt för sig!

Inga kommentarer: