måndag 19 november 2007

Mysig tunika i vinterfrotté


En tunika i härlig vinterfrotté från Hilco (Neanobelle) till Lo. Har legat halvfärdig några veckor, men gick ganska snabbt att avsluta när jag väl tog tag i projektet. Mönstret minns jag inte var jag hittat. Troligen från en Ottobre-tidning eller Ingelise. Modfierat förstås, vad annars? Det är ju så trist att följa sömnadsbeskrivningar...

Blev överförtjust i tyget och bestämde mig för att sy en varm pyamas till mig själv (i en annan färg), men det är bara tröjan som blir blommig. Brallorna får vara enfärgade, annars blir det nog lite too much.

Sydde fållarna på tunikan innan Coverpron klev över tröskeln och nu orkade jag bara inte sprätta. Det får duga ändå även om sömmen ser lite vinglig ut.

5 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Kul att du hittade till min blogg. Jag länkar till din oxå, alltid skoj med nya inspirationskällor!

Anonym sa...

Hej,hej...jättefin! Frotté är ju så mysigt/Karolina

Ellilo sa...

Och så är det nästan som fleece på insidan. Tyvärr lite för dyrt tyg egentligen, men helt underbart.

Thea sa...

Hej, nu har jag hittat hit! Så fint du syr! Jag gillar verkligen mönstret på den tunikan, särskilt upptill. Hur har du gjort det?!

Jag länkar gärna tillbaks!

Nu ska jag läsa vidare!

Ellilo sa...

Thea: Hmmmm, ja, egentligen började det där med halsen som ett misstag... Det var meningen att jag skulle sy en resårtunnel i halsen som jag gjort på en trikåklänning i samma modell, men det blev så knöligt med det tjocka tyget. Jag tog en rektangulär bit av tyget och gjorde som en vanlig halsmudd i stället, men den blev lite vid, så då drog jag i lite tunn resårtråd i mudden. Resultatet blev mycket bättre än jag vågade hoppas på...