torsdag 29 november 2007

Julklappsmössor






Två julklappsmössor som ska åka norrut i landet. Vilken tur att mottagarna inte känner till min blogg... Den randiga är förstås gjord i underbar bomullstrikå från E-slöjd. Den lila är en urvuxen plyschtröja som Lo har haft. Helst skulle jag vilja behålla den lila själv för jag blev så förtjust i den, men det är väl så det är: man ska ge bort det man själv skulle vilja ha...


Båda mössorna är fodrade med polarfleece från Stoff & Stil. Hade beställt fleecen för att sy en tröja, men tyckte färgen var lite för skarp. Som mössfoder passade den dock alldeles ypperligt.

Jag har gjort samma typ av lapp som tidigare, men den här gången tog jag grönt papper i bakgrunden. Kronan är fortfarande av guld. Till de här mössorna använde jag dock namnbandet utan krona så där fattar man ju inte riktigt kopplingen till guldkronan förstås. Men den är ju snygg...

4 kommentarer:

BONGI sa...

Åh så fina! Förstår att du vill behålla den lila för tyget är ju helt underbart...gissar att mottagaren blir överlycklig!!

Gekko sa...

Snygga! Hehe, jag skulle också villa behälla den, eller båda egentligen. Fräscht med det fodret till!

Jes sa...

Jättefina mössor, motagarna kommer bli jättenöjda.

Anonym sa...

supreme clothing
off white clothing
golden goose outlet
supreme new york
supreme new york
kd12
hermes birkin bag
kyrie shoes
kd 15
off white shoes