söndag 18 november 2007

Lapp till födelsedagskjolen




Så här ser lappen till födelsedagskjolen nedan ut i närbild. För att kunna stämpla en krona som ser ut som den på den Ellilo-etiketten som jag syr på kläderna fick jag tillverka en egen stämpel. Jag använde ett tunt sittunderlägg, så nu får jag skaffa ett nytt till barnen när det är dagisutflykt... Jag stämplade med guldfärg och embossade sedan med guldpulver. Funderade på att ha en orange krona, men jag hade ingen orange stämpeldyna, men kanske jag kunde tagit orange papper i stället? Nåja, det här var ju första försöket.

3 kommentarer:

Gekko sa...

Din lapp ser ju grymt proffsig ut! Jag funderar lite på hur jag ska utforma min lapp, nu fick jag lite nya uppslag här:-) Du har förresten en väldigt trevlig blogg!

BONGI sa...

Hej! Vilken härlig blogg! Länkar gärna till dig om det är OK?

rino sa...

supersnygg! Håller med Gekko om att den verkligen ser proffsig ut.