söndag 25 oktober 2009

Tyger från himmelriket

Det blev som sagt en tur till himmelriket Jofotex i dag. Var i behov av ribbad muddväv, men hittade förstås lite annat som också fick följa med hem. Och det var väl inte helt oväntat ;)

De fyra översta tygerna är muddväv, nästa två är fleecetyger, sedan ett svart trikåtyg med vita prickar och ett rött vävt bomullstyg med vita prickar. Jo, jag ÄR svag för prickigt ... Under det röda ett randigt velourtyg och nederst i högen ett blommigt stretchigt tyg i sweatshirtliknande kvalitet.

Tågtyget hade tyvärr inte kommit in, men det visste jag när jag åkte dit. Just det, passade på att lämna in en gammal symaskin för service så jag måste förresten tillbaks till Jofotex inom en ganska snar framtid. Bra ursäkt, eller hur?

3 kommentarer:

Y sa...

fantastisk ursäkt! :-)

Benglan sa...

Schyssta tyger! Vad blir ditt nästa projekt? Jag håller på med ett nattlinne med lila ugglor :)

Fiffiluren sa...

Hejsan,
Jag skulle kunna tänka mig att följa med till Jofotex när du åker nästa gång om det går bra. Du kan väl höra av dig? fiffiluren@gmail.com eller skriv en kommentar i min blogg.
Mvh Charleston

fiffiluren.blogspot.com