lördag 24 oktober 2009

Pingviner till syskonen

Det här pingvintygerna från Stoff och Stil är bara så mjuka och härliga. Har sytt en tunika till lillasyster, 6 år och en tröja till storebror, 7 år. Tröjan är medvetet rätt lång i livet. Jag tycker att även pojktröjor ska värma en bit ner på rumpan. Det får gärna se lite oversized ut.

Valde att bandkanta med en vit interlock från JNY. Det blev verkligen jättebra. Inget krångel alls. Jag är så nöjd med min nya bandkantare fortfarande! Fattar inte att jag inte köpt en tidigare.

I morgon väntar ett besök i tyghimlen ... Jofotex. Ska framför allt handla muddväv, men det lär nog slinka med en och annan meter av andra tyger också om jag känner mig själv rätt ;)

3 kommentarer:

Benglan sa...

Snyggt!

Thea sa...

Fint!
Fick tyvärr inte S&Skatalogen i höstas, så jag har missat en massa godbitar...

Och jag håller med - bandkantare är en gudagåva!

Hoppas tygturen var trevlig!

Helena sa...

Fina!