lördag 10 oktober 2009

Syfestivalfynd

Höstens syfestival var den sämsta jag varit på med tanke på kaoset som rådde vid ingången till mässan. Inget ordentligt kösystem, ingen skyltning ovanför kassorna för olika biljetter. Antikmässebesökare och syfestivalbesökare i en salig röra. Under all kritik. Jag tror jag väntade över en halvtimme på att få komma in. Och mitt i alltihop gick en snurrdörr sönder ...

Nåväl, inne på mässan var det väl lite bättre. Även om jag saknar sybehörsmontern och en del andra utställare. Det känns som om festivalen bara blir mindre och mindre. Trots det handlade jag en del tyg, fast mest från dem som jag ändå brukar köpa av via nätet.

Förutom tygerna köpte jag lite andra bra-att-ha-saker som en sax, några tygmärken och en självhäftande klisterlinjal till symaskinen. Och så några vävda tyger som jag glömde fota. Jo, och så en bandkantningsgrej till min CoverPro (12 mm). Något som jag funderat länge på.

Sen träffade jag dessutom några trevliga sybloggare!

Velour från Mjuka tyger och Neanobelle (turkos)

Trikå från Weda (delfinerna), Svenska mönster (cyklarna), Mjuka tyger (fåglarna) och JNY (djungeltyg i jersey resp interlock)

Trikå från Lindbo textil. Underst en yllejersey som inte är ett dugg stickig.

Trikå och ett manchestertyg (underst) från MG-tyger.


Trikå från E-slöjd.

3 kommentarer:

Karin sa...

Vad roligt att få se dina tygfynd! Jag ska också lägga ut en bild på alla skatter... Håller med dig om att det var kaos i fedagsmorse med panik i entrén, arga besökare och tam organisation från Kistamässan. Men väl inne hade man ju glömt allt...
Fina alster by the way!

Karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Doris_Assar sa...

MMm... vilka tyger!!!