söndag 14 juni 2009

Turkos molntunika till mig själv

Första molnplagget jag sydde blev till mig själv. Jaja, barn ni ska få era ...

Använde mig av samma mönster som till tidigare tunikor jag gjort. Till exempel den här. Tänkte ett tag att JNYs underbara molntyg kanske var lite för kraftigt, men det blev hur bra som helst. Har både tvättat i 60 grader och torktumlat innan och det märks inte. Vilken superkvalité.

CoverPron och jag var kompisar nästan hela tiden (Inställning: 4 4 4 0,25 Diff: 3,5 Stygnlängd: 1,5). Däremot hade jag mina duster med overlocken där högernålens tråd ideligen brast (3 N N N Diff N Stygnlängd N).


Till kantband i halsringningen använde jag en stretchtrikå i turkos från Michas Stoffecke. Stickade ner den med CoverProns trippelsöm. Har länge funderat på att skaffa en bandkantare till min maskin och känner att jag vill ha en sån NU. Vill kunna göra ringningarna snäppet snyggare!


Fållarna på ärmarna och i nederkant gjorde jag med CoverProns trillingsöm, fast bakvänd. Tyckte det blev snyggt med den röda detaljen i sömmarna. Kände att jag ville markera fållarna mer än jag gjorde i halsringningen där jag ju hade ett annat tyg som jag ville få fram.

6 kommentarer:

Agneta sa...

Kanonfin! Jättesnyggt med röda dekorsömmar.

Äppel Päppel sa...

Så himla snygg! Riktigt läcker!

Gekko sa...

Wow, vad snyggt! Och riktigt häftigt med Michastyget till kantband! Jag måste nog också sy nåt molnigt till
mig själv snart!

Helena sa...

Jättesnygg!

Fia sa...

Läcker!
Problemet med att se vad alla tillverkar av molntyget är att man genast känner "jag vill också göra en så´n..och en så´n..." och så mycket molntyg har jag inte råd att köpa...

Jes sa...

Underbart läcker :) sån vill jag ha !