onsdag 24 juni 2009

Blommig sommarblus

En blus sydd av ett tunt bomullstyg som jag hittade på Ohlssons i Stockholm. Samma tyg har jag sett i färdiga plagg på Vero Moda. Mönstret är ett köpemönster (New Look 6976) och modellen sitter väldigt bra = lagom rynk framtill utan att folk ska börja fråga om jag är gravid ... Har man minsta tendens till putmage kan ju rynkmodeller, liksom empireskärningar vara lite knepigt, men den här är jag nöjd med. Kommer definitivt att bli fler av den här modellen, som dessutom var "easy".

Naturligtvis kunde jag inte lämna mönstret som det var utan har gjort lite småändringar. T ex har jag satt resår i nederkanten på ärmen i stället för dragsko.

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Superfin!

Det mönstret skall jag nog införskaffa.

Helena sa...

Jättefin!

Kånkarong sa...

Du har sytt så himla mycket fint till dig själv!