söndag 28 juni 2009

Salig blandning

Jag testade ett tunikemönster i senaste Allt om Handarbete (7/09) och här är resultatet: en tunika i alla möjliga färger och mönster. Jag tycker verkligen om att blanda så här och den här blev jag supernöjd med. Speciellt kulorna i tofsarna. Egentligen skulle man virka själv, men jag iddes inte riktigt, och så kom jag att tänka på att jag hade några pärlor i gömmorna och att de nog skulle passa. Och de gjorde de ju ...

Blommigt/prickigt tyg till framstycke/bakstycke från Bingert & Hallström tror jag. Har haft det i hyllan ett tag. Rutigt tyg till ärmar och snodd från Stoff och stil.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Den där blev kanonfin!
Måste få låna det mönstret av dig. Skulle också gärna sy till mig själv :) /Annika

Y sa...

jättesnygg! fina tyger tillsammans och snodden var ju pricken överi

Jes sa...

Kanonsnygg, de mönstret ska jag oxå prova!!!

GOBLIgobli sa...

En mycket lyckad salig blandning! Jag gillar speciellt snören och "bollar" och det blev så fint tillsammans ffa uppe i halsringningen.