måndag 27 oktober 2008

Present till en liten pojke


Den här tröjan är en present till en alldeles ny liten människa, som hunnit bli nästan 3 månader nu. Tyget med dalahästarna är inköpt på Syfestivalen (i e-slöjds monter) i våras och det orangea tyget i ärmarna kommer också från e-slöjd. Muddväven är 1x1-ribb från Jofotex. Mönstret är min gamla vanliga raglan. Storlek ca 6 månader, så han har att växa i. Men de växer ju fort de små ... Jag har tvättat tröjan för säkerhets skull eftersom jag var lite osäker på hästtyget. 60 grader. Inga problem. Det vita fortfarande vitt ...

Hoppas tröjan passar och att mamman blir nöjd.

6 kommentarer:

Kaja sa...

Jättefint hästtyg. Sånt skulle jag också vilja ha!

Botilda sa...

Vilken jättefin tröja! Jag har spanat på det där tyget flera gånger, men inte riktigt sett framför mig vad jag skulle göra av det. Nu fick jag inspiration – och så blir det ju Syfestival snart. Lägligt :)

LinSar sa...

Va mycket fint du hade i din blogg

Tecko sa...

Tackar tackar, det är verkligen jätte härligt! funderar vad jag ska sy av det bara, men det lutar åt en tunika till lilla S. jätte fin tröja och minst lika härligt tyg med dalahästar!

Anonym sa...

Tröjan passade jättebra! Den var på i drygt en timme innan han kräktes ner den..., så nu är den i tvätten :)

Kånkarong sa...

Oj, det där tyget måste jag titta om dom har i år. Skulle vara roligt till en liten kille som bor i London. :) Det blir rusning till E-slöjds monter men inte efter de randiga bitarna! ;)