onsdag 22 oktober 2008

Ny modell på dagisväska


Utsida


Insida

eller tvärtom ... Den här mycket modifierade dagisväskan är vändbar. Båda tygerna är kraftiga bomullstyger. Från Åhléns tror jag. Svart snedslå i kanterna.

Jag har tidigare sytt en dagiskasse med "lös" bottenplatta, men det var så svårt att få till det snyggt. Den här gången har jag ritat om mönstret (förlängt nedtill) och i stället sytt av hörnen (14 cm). Det bästa av allt är att den här modellen funkar att sy med overlocken! Och det gick mycket snabbare än den andra när jag väl kommit på hur jag skulle göra. Axelbandet är också mycket smalare än originalmönstret.

Nu är det slagsmål om vem som ska ha den här hemma. Jag eller barnen ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefin! Smart å kunne snu den, men to forskjellige uttrykk.

4 elise sa...

Jag är kär!! Helt underbar... och vilka tyger!! Vill ha den =)