söndag 11 maj 2008

Dagisväska


Nu har jag också fallit till föga för grupptrycket och sytt en dagiskasse (enligt Knåpmoderns mönster). Jag hittade ett helt underbart kraftigt 70-talstyg second hand. Stor bit! Tyvärr fick det en helskum lukt när det var blött. så jag misstänker att det är någon slags markisväv eller så. Och att det är typ impregnerat med nåt.
Att sy kläder av det gick alltså bort. Däremot passade det ju perfekt till väskan som jag funderat så länge på att sy. Väskan är fodrad med ett mönstrat brunt bomullstyg (en gammal gardin också fyndad på second hand).
Kanta med snedslå är inte en av mina huvudgrenar, så det här blev ett test. Funkade över förväntan, men jag inser att det kräver övning för att bli snyggt.

5 kommentarer:

Jes sa...

Supersnygg väska, så underbart tyg du valt !!!!

Anonym sa...

Shitpommfritt vilken fin väska! Blev verkligen inspirerad att sy en ja me, men svårt å hitta fina tyger .../LW

Anonym sa...

Wow, det er jammen noe av det fineste tøyet jeg noen gang har sett! Og det passet kjempegodt til vesken!

Retro Elephant sa...

Jag har också stött på tyger som luktar helskumt när man blöter upp dem...ibland funderar man nog vad det är för gift de innehåller :S. Tyget är hursomhelst läckert, likaså väskan :)

//Lina

Anonym sa...

kyrie 7
off white
nike sb dunk high
bathing ape
yeezy 700
supreme
paul george
off white nike
jordan 12
golden goose