tisdag 18 december 2007

Första virkade mössan!

Jag har inte virkat tidigare, däremot stickat massor. Men nu, efter uppmuntrande kommentarer här på bloggen beslöt jag mig äntligen för att ge mig på ett virkprojekt! Det var jättekul och här är resultatet. En mössa i yllegarn (Marks&Kattens Nya Superwash Safir, virknål 3,5) i petrolblått (favvofärg). Mönstret hittade jag här. Jag tyckte dock att den var lite trist med bara rak kant nertill så jag gav mig på en "avancerad" pivotkant. Inspirationen till den hittade jag i en gammal handarbetsbok. Tycker det blev lite 20-talsstuk över mössan. Nu lär jag få ha den i fred för min man i alla fall...

Nu kliar det i fingrarna efter att sätta igång med nästa lätt flyttbara projekt som man kan ta med under tråkiga julmiddagar :)

Den här mössan kan jag visa på bloggen eftersom jag faktiskt tänkte behålla den själv. Annars är det mest produktion av julklappsmössor och andra hemliga saker just nu.

Funderar på om jag skulle sy på en liten virkad stjärna eller blomma i avvikande färg på mössan. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

Kaja sa...

ÅH vad fint! Kul att du vågade och visst var det inte så svårt??

Tycker att några virkade blommor i avvikande färg (fast, gärna i samma toner typ mörkblått eller så) hade varit pricken över i.

Ellilo sa...

Nä, det var ju jättelätt :) och kul. Tack för inspiration/uppmuntran! Kanske ger jag mig på att virka en liten blomma till mössan också.

Gerbia sa...

En sådan gullig liten mössa. Bra gjort!

Anonym sa...

bape hoodie
jordan 11
yeezy
goyard outlet
goyard
off white jordan 1
golden goose outlet
supreme outlet
golden goose
hermes bag