måndag 10 december 2007

Blommor och blad gör mig glad


Bak och fram på en kjol till Lo. Sydd efter ett mönster i en Ottobre-tidning. Tror det var nummer 4/07. Tyget är ett par slaktade byxor från GAP (typ storlek 164) som jag hittade 2nd hand. Gillar verkligen tyget. Är nöjd med resultatet trots att jag gjorde en miss. Vet inte om det syns? Jag stirrade och stirrade på kjolen och såg att något var fel, men kunde inte se vad...förrän jag sytt ihop den...och då var det ju så dags. Orkade inte sprätta. Den ena dekorsömmen på fickan är vänd åt fel håll. Nåja, förhoppningsvis är det ingen som lägger märke till det när kjolen sitter på lilltjejen.

3 kommentarer:

Gekko sa...

Jättehärlig kjol! Och vilka coola dekorsömmar! Såna skulle jag villa ha möjlighet att göra också, men det är väl en specialare på din maskin gissar jag? Jag tror inte att någon kommer tänka på att den ena är felvänd. Jag fick verkligen leta för att se det!

Ellilo sa...

Ja, den sömmen är nog inte så vanlig. Jag har den på brodérmaskinen. Det finns en massa andra snygga sömmar också, men just den här skulle det vara enligt 3-åringen. Hon gillar hjärtan just nu...

Kaja sa...

ROLIG! Är det sånt man ska använda alla sina broderisömmar till?? Måste genast fundera ut något bra ställe att använda dem på...

Extra plus för återanvändning av material!

//Kaja