onsdag 12 december 2007

Fler raglantröjor till Elli



Två nya raglantröjor till Elli. Uteslutande återvunnet material från mina "gamla" tröjor. Snart har jag väl inga kvar själv... Muddväven är ny. Mönstret är inte samma som jag använt tidigare. Det här kommer från Allt om Handarbete nr 12/06. Egentligen tycker jag bättre om den gamla raglanmodellen som jag brukar använda, men jag var tvungen att testa denna. På den lila/svarta tröjan har jag behållt fållarna i både nederkant och ärmar för att minimera min arbetsinsats ;) Gjorde även detta på den blå i nederkanten. Den lila/svarta tröjan känns nästan lite naken utan applikation. Förslag på vad jag ska sätta dit?

5 kommentarer:

Kaja sa...

EGENTLIGEN så tycker jag inte om raglantröjor, troligen för att jag själv inte alls passar i sådana, men när dina bilder dyker upp på nätet så kan man ju börja ändra åsikt. Bara sådär...

Jättefina! En lila stjärna kunde väl vara kul på den svart-lila tröjan??

Ellilo sa...

Ja, stjärnor är alltid fint! Bra idé.

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Vet du vad jag blir arg på? Jag har letat i hela staden för att hitta en Ottobre tidning...går inte att uppbringa. Tycker de har så fiffiga mönster.Får väl ta och beställa tidning då.Grrr! Härliga tröjor du gjort. Jag gillar också raglan det är så fint.Håller också på att knåpa på julklappar.Kanske du skulle ta ett tyg med typ regnbågens färger och göra en applikation av Blomma?Hjärta?Ängel?/Karolina

Thea sa...

Men mänska, vad du är produktiv! Jättefina tröjor!

Jes sa...

vilka fina tröjor, va smart att använda sinna egna avdankade som bara ligger och tar plats i garderoben.