tisdag 1 februari 2011

Ytterligare en omlottkofta


Ytterligare en kofta i ett härligt stickat bomullstyg från Jofotex. Knytbandet i sidan är ett smalt fuchsiafärgat sammetsband från Panduro. Samma modell som i förra inlägget. Gjorde den här koftan lite längre, det var den enda modifieringen. Och så fållade jag ärmsluten i stället för att overlocka som jag gjorde med resten av kanterna. Jag är så nöjd. Det finns risk för att jag hamnar i koftsömnadsträsket. Men å andra sidan, man kan väl inte ha för många koftor ;)

6 kommentarer:

ExD (maasa) sa...

Nej, jag håller med dig till hundra procent! Man kan inte ha för många koftor! Otroligt snygg och inspirerande!

TRI o MAR sa...

Grymt snygg!!

Helena sa...

Mycket snyggt!

Du har inspirerat mig till att sy en klänning modell Odd Molly :)

Har inte lagt ut den i min blogg ännu men bild kommer senast imorgon. =)

Tack för mycket bra tips och sida!

/Helena

Kånkarong sa...

Å, du gör så mycket snyggt till dig själv. Den här var fantastisk!

Smilla sa...

Så snygg!!! Koftträsket kommer du aldrig att hamna i när du gör sånna här koftor, dessa är u ursnygga!!! :)

Benglan sa...

Jag skulle vilja låna det där mösntret.! Perfekt "jobbkofta"! Kanonsnygg! Hänger du med till syfestivalen på fredagen? Denna gång blir det bara vuxentyger för min del! /A