lördag 5 februari 2011

Jätteteletubbie?

Skönaste plagget på länge. Kanske också det fulaste? I alla fall om man ser till passformen. Gillar egentligen inte alls att grenen hänger halvvägs ner till knäna. Känns lite som när man hade för små strumpbyxor när man var liten ... fast den här modellen var rätt schysst ändå.

Mönster från Stoff och Stil. Fleece och dragkedja också därifrån. Gjorde misstaget att välja en dragkedja som inte var delbar, men det ordnade sig även om det inte blev exakt som jag hade tänkt från början. Fickorna är bandkantade med samma muddväv som jag använt till ärmsluten. I nederkanten på benen en resårtunnel.

Har bara ett problem nu. Vill inte ta av mig overallen. Någonsin.

5 kommentarer:

Benglan sa...

Haha :)
Jag tror nog inte att du riktigt insett hur inne du egentligen är :) Onepiecen är ju 2011 års grej som alla kommer vilja ha...Har sett dessa: http://www.onepiece.no/

Benglan sa...

S undrar om du tänker sy en likadan till din man? :)

Ellilo sa...

Har försökt övertala min man, men han vägrar ... Han tyckte dock den var helt ok på mig :)

Doris_Assar sa...

Hahaa!! C o o l!!!

Helena sa...

Vilket härligt tyg!!
Själv sydde jag i velour till dottern o sonen i julklapp. Dottern (14) använder sin varje dag.
Sonen undrade vad han skulle ha den till???!! Så nu har jag 'fått' den. (super duper nöjd själv) =)