måndag 25 oktober 2010

Höstoutfit med underklänning

Har sytt en klänning till mig själv i ett härligt velourtyg från Stoff & Stil. Förkrympte innan för säkerhets skull. Något jag annars slarvar med i bland ... Använde mitt gamla vanliga tunikemönster men gjorde ärmarna raka och sydde en resårtunnel i nederkanten. Trädde även en resår i halsringningen.

Sydde också en melerad ljusgrå underklänning i viskostrikå med stretchspets nedtill. Den skymtar fram under klänningen. Är supernöjd med helheten. Underklänningen är gjord av samma mönster som velourklänningen, men utan ärmar och lite avsmalnad i ärmhålen samt något större i halsringningen. Passar förstås även till andra klänningar/tunikor än denna.

12 kommentarer:

Benglan sa...

Supersnygg!

TRI o MAR sa...

Ser otroligt fin ut! Åh vad jag önskar att jag kunde ta mig tid att göra något till mig själv! Jag älskar velour tunikor. Har köpt både grått och mörkt lila men det blir inte av. Jag tror jag drar mig för att jag inte har något bra mönster.

FridoLi sa...

Jättefin!! Ångrar att jag inte köpt det tyget!

MESC sa...

Åhh vad snygg! Nu bara MÅSTE jag också sy till mig själv, gärna klänning/tunika och underklänning, det är bara hur snyggt som helst!

Efwa - Medea sa...

Supersnyggt!

Syserine sa...

Vad fina plagg! Spetsresåren är en fin detalj!

Åsa Tidqvist sa...

Men ÅH SÅ FIN!!

mulliga m sa...

Snygg klänning. Jag gillar att spetsen tittar fram.

Hiskon sa...

Jättesnyggt! Ska kolla med s&s om tyget finns kvar - känns lite odd molly tycker jag!

OYB sa...

Jättesnyggt! Är det ditt eget mönster?

JuMel sa...

Så fin! Kul med spetsen som sticker fram nedtill. Undrar just vad jag ska sy av mitt tyg av samma sort...

Benglan sa...

Du har fått en award.