söndag 10 oktober 2010

Glitter och glamour

Titta hur volangerna snurrar vid benen!

Och så lite mer snurr.

Är det fest med 70-talstema måste jag bara klä ut mig till en av mina gamla favoriter. Gissa vem? Ledtråd: Abba - Waterloo - 1974 ...

Blå krossad sammet från Stoff & Stil i både byxor och tröja. Fram- och bakstycke på tröjan dessutom med ett lager tunt blått paljettyg ovanpå från den lokala tygaffären. Mössan med stora paljetter i tyg från Stoff & Stil.

Det är första gången jag gör snurrvolanger på byxben och i ärmslut. Måste säga att det var mycket enkelt när jag väl kom på hur jag skulle göra. Fast det gick åt en del tyg. Ska nog göra ett par såna mysbyxor att ha hemma också fast i vanlig velour :)

Stövlar från en second hand-butik sprayade i silverfärg. Nu är det bara lite blondare kalufs som saknas ;)

När jag provade utstyrseln hemma tyckte sonen, 8, att det mest liknade en mesig pyamas. Fast jag måste känna att jag känner mig ganska glamourös i snurrvolangben och silverstövlar! Dottern, 6, gillade det jättemycket.

7 kommentarer:

Benglan sa...

Fantastisk! Du måste vara både snyggast och bäst tuklädd på festen! :)

FridoLi sa...

Wow, vilken häftig klädsel!!! :-D

TRI o MAR sa...

Wow! Hur fint som helst!! Jag har gjort ett par sådana byxor i rosa velour till mig själv och jag bor i dem! Fick även en fråga i somras var jag hade köpt dem :-)

Åsa Tidqvist sa...

Helt fantastisk dräkt!!

JuMel sa...

Fantastikst vilken läcker ABBA dräkt! Jag lovar att min 6 åring som för övrigt älskar "Mamma Mia" så gärna skulle vilja ha en sån!:)

Thea sa...

Men den här vad ju så häftig att jag bara dööööör!!

Det här är ju glädjen med att kunna sy i ett nötskal! Det måste ha blivit succé på festen och du måste ha haft den roligaste kvällen på länge!

Skitsnyggt!

GOBLIgobli sa...

Haha, klockrent!! =)