tisdag 14 april 2009

Förvuxna flodhästar

När Jofotex kom med retronytrycket av flodhästarna hade jag inte en tanke på att köpa det. Mina barn är ju 5 och 7 år och det känns som om de skulle kunna tycka att det är lite barnsligt. Men när jag kom till affären hade en av tjejerna som jobbade där på sig en tunika i det turkosa flodistyget och det var bara så snyggt ... på en vuxen ...




Så nu har jag sytt en tunika till mig själv. Barnen har inte fått något plagg i tyget än :)














Jag är speciellt nöjd med de röda bakvända trillingsömmarna. Det passar så bra till det turkosa tyget tycker jag. Ser tufft ut. Jag tvekar inte att ha på mig den här på jobbet. Gillar verkligen det här tyget, och speciellt i den här färgen som inte är särskilt turkos i mina ögon, utan mer blå.

Tyg: Jofotex.

Mönster: Eget (Storlek medium)

1 kommentar:

florin design sa...

Wow! Vad häftigt med vuxen kläder i detta tyg!