söndag 7 september 2008

Mammaelefanter


Äntligen har jag satt saxen i det gula elefanttyget! Det blev hör och häpna en tröja till mig själv, trots allt jag planerat att sy till barnen ... Men det finns tyg kvar så det räcker till dem med.

Härligt tyg att jobba med även om Coverlocken ville göra hoppstygn, vilket retade mig. Mönstret till raglantröjan kommer från senaste Allt om Handarbete (9/08). Nästa gång gör jag den aningen mindre urringad. Mudden i halsen funkade jättebra. Klippte en remsa, sydde fast med overlock räta mot räta och vände sen remsan mot avigan och sydde fast med Coverlockens tvillingsöm.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Flott trøye! Det er kjekt å få noe selv innimellom.

GOBLIgobli sa...

Nu blir jag också sugen på att göra tröja till mig själv i elefanter, trots att jag inte ens äger några än! ;-)
Kanonsnygg tröja!

Anonym sa...

off-white
bape
goyard bag
bape shoes
air jordan travis scott
bape outlet
pg 1
bape hoodie
bape
supreme clothing