söndag 21 september 2008

Finfleece


Äntligen har jag fått tummarna ur och gjort en lite snyggare variant av fleecetröja till mig själv. Jag är frusen och gillar fleece, men tycker oftast att det ser lite för slappt ut. Skulle aldrig kunna tänka mig att ha det på jobbet t ex. Den här däremot tänker jag ha på jobbet.

Modellen är hämtad ur Allt om Handarbete från februari 2006. Tyget är en polarfleece och kommer från Stoff och Stil (förra katalogen). Det mönstrade bandet tror jag att jag fått av mamma. Likaså guldbandet som sitter under det mönstrade bandet på ärmarna. Fållen nedtill är kantad med ett stickat tyg från Textilcentrum i Sundbyberg, också köpt för ett tag sedan. Knapparna hittade jag i mina gömmor ...

Jag kommer definitivt att sy fler tröjor av den här modellen!

4 kommentarer:

HugOlle sa...

Verkligen superfin. Nu blev jag inspirerad. Har ett fint svart band med silverdetaljer som skulle va fint att kanta en svart fleecejacka med... :-D

Jes sa...

Supersnygg, grymt imponerad!!!

Anonym sa...

Wow, vad snygg måste kolla i mina gamla tidningar efter det där mönstret. Så roligt att sy till sig själv.

Anonym sa...

alexander mcqueen shoes
goyard handbags & purses
curry shoes
off white
off white jordan 1
kyrie shoes
golden goose outlet
supreme new york
golden goose
supreme