onsdag 9 januari 2008

Tråksömnad


Har varit tvungen att sy en sån där tråkig sak till hemmet. Sånt jag avskyr egentligen, men lilla Lo (som faktiskt hunnit fylla 4 i dagarna och inte är så liten längre ...) behövde en högre dyna till stolen i köket så hon slipper sitta på knäna.

För över ett år sen köpte jag en tjock begagnad dyna (ca 10 cm tjock) men den hade så fult yttertyg. Nu har jag alltså äntligen fått tummarna loss och gjort ett nytt överdrag. Det tog inte så lång tid fast jag sydde fel och fick sprätta. Kanske en timme sammanlagt. Och så har jag dragit mig i ett helt år. Det är väl typiskt? Nu är jag av med det ufo:t i alla fall.

Tyget är en vaxad duk (lätt att bara torka av kladd från alltså) från Hemtex. Mönster behövdes inget, utan det var bara att mäta och sy.

Lo blev jätteglad. Jag med. Ett ufo mindre.

1 kommentar:

Klockarbarn sa...

En sån skulle jag verkligen behöva till min dotter som alltid står på knäna på alla köksstolar. Hon kanske skulle sitta still om hon nådde upp bättre. Ska genast åka så fort secondhand öppnar idag och leta efter nåt tjockt och bra.
Bra tips.