söndag 18 december 2011

Tomte-onepiece







Till luciafirandet på barnens skola sydde jag en tomte-onepiece till sonen. Han skulle ju ändå ha en onepiece och gillar rött, så varför inte slå två flugor i en smäll ...

För att göra den lite mer tomtig valde jag grå muddar. Tänkte först ta vita, men eftersom det här är en kille som gärna smutsar ner sig var det inte ett alternativ särskilt länge ;-)

I luvan sitter en grå trikå med stjärnor. Tänkte det skulle bli för tungt att fodra luvan med velour och dessutom blev det lite tuffare med det grå i luvan.

Mönster och blixtlås från Stoff och Stil. Velouren är en svensktillverkad och tjock kvalitet från Lindbo textil inköpt på Syfestivalen för ett par år sedan. Stjärntyget tror jag kommer från Jofotex.

Barnen älskar sina mysdressar. Nu är jag på gång med en till åt mig själv i svart velour. Gjorde ju en i aprikosfärgad fleece med pingviner på i februari, men vill ha en som jag vågar gå ut och hämta posten i ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Sköna overaller. Tar du upp beställningar också?
Mvh. M

Camilla sa...

Så fina saker du gör! Kul och få lite ny inspiration!

Fangoria sa...

Mysig!!

Unknown sa...

Du syr så fint!

Anonym sa...

off-white
bape
goyard bag
bape shoes
air jordan travis scott
bape outlet
pg 1
bape hoodie
bape
supreme clothing