lördag 2 april 2011

Obloggad tunika/klänning

Den här tunikan/klänningen har jag missat att blogga om. Syddes för över ett år sedan och har använts flitigt. Hade den under en sydd kofta i det här inlägget. Den är sydd i mjuk bomullstrikå som jag inte minns var jag köpt. Kan vara Stoff och Stil. Har använt mitt standardmönster för tröja/tunika och satt på volanger som är cirka en och en halv gånger bredden på ärm- respektive nederkant. I halsen sitter en ljusgrå stretchspets, troligen från Syfestivalen.

5 kommentarer:

Miiaoo sa...

Å vilka fina saker du syr! Älskar din koftor och overallen och fleecetröjjan och finfleecen.. Ja alltihop! Vet inte hur jag kan ha missat att lägga din blogg i min lista innan så jag gör det nu!!!! =o)

Mimmi sa...

Så enkel och snygg. Varför räcker inte tiden till för att sy allt man vill?

Smilla sa...

Jättesnygg! Jag gillar särskillt den synliga overlocksömmen i halsringningen...

Mojebarn sa...

Jättesnygg tunika. Tevligt tyg och jag gillar speciellt ärmvolangerna.

Anonym sa...

supreme
curry shoes
hermes handbags
off white jordan 1
paul george shoes
hermes outlet
off white outlet
bape clothing
golden goose sneaker
golden goose