lördag 19 mars 2011

Mönstrad vuxentunika

En ny modell på vuxentunika till mig själv. Gillar den sneddade skärningen i nederkanten. Mönstret kommer från Allt om handarbetes sömnadsmagasin 3/2011. Gillar modellen och har tänkt sy några till i samma mönster. Lite knepigt att fålla nederkanten eftersom jag fick göra det innan jag sydde ihop styckena. Tror inte det hade funkat i CP:n annars. Ärmarna är också fållade med CP:ns smala tvillingsöm. Till halsringningen använde jag bandkantaren. Tycker oftast det blir snyggare än att fålla med tvillingsöm just där.

Tyget är en viscostrikå köpt på Jofotex för ett par år sedan. Har tidigare sytt en mössa av tyget.

9 kommentarer:

{K * Design} sa...

Jättefin, kanske skulle skaffa det mönstret, jag gillar den modellen.
Vad fanns det för storlekar?

Ellilo sa...

Mönstret fanns i stl 36-46. Kan absolut rekommendera det. Jag är supernöjd.

Benglan sa...

Vad spaceig! Vad är det för snygga stövlar du skaffat? Hasbeens?

Ellilo sa...

Japp, har suktat efter stövlarna länge och var bara tvungen att slå till när det var halva priset :)

Maria sa...

Jättesnygg. Skulle vilja sy en liknande till mig själv. En fråga. När du använde CP:n till halsen, klippte du bara till en remsa som "vanligt"?

ExD sa...

Åh, jättesnygg!

mulliga m sa...

Härligt tyg på en snygg tunika!

Ellilo sa...

MadebyMammaMia: Ja, jag skar en remsa som vanligt till bandkantaren.

Anonym sa...

kyrie 8
off white t shirt
ggdb
yeezy
giannis shoes
off white t shirt
bape outlet
chrome hearts outlet
yeezy
hermes birkin