tisdag 26 februari 2008

Tunika till mig själv

För en gångs skull har jag sytt något till mig själv. Ville ha en enkel tunika som jag inte ser gravid ut i = inte för mycket rynkor fram. Den här blev rätt stor, men ändå ok. Det är ju modernt med stora modeller i vår ...

Hittade ett mönster i en tidning och modifierade det (vad annars?). Det var mer rynkor på framstycket i originalet, och trekvartsärmar vilket jag avskyr eftersom jag fryser så då. Halsringningen var också annorlunda, jag valde mudd.

Kommer nog att sy flera tunikor i den här modellen, men kanske göra dem något mindre vida. Tyget känns 80-tal och jag är egentligen inte så förtjust i det. Tror att det kommer från MG-tyger. Det är trikå. Vet faktiskt inte vad jag hade tänkt ha det till. I bland är det en chansning att köpa tyg på nätet när man bara ser en liten liten bild ... Det funkade ju bra som testtyg i alla fall.

Fållarna i ärmarna är gjorda med CoverPron. Sen har jag satt en smal resår för att hålla in vidden i dem. Tycker inte om när det flaxar för mycket till vardags. Det blir så opraktiskt.

1 kommentar:

Jes sa...

Vist är det roligt att sy till sig själv, snygg tunika.